Ada apa pada 3 Mac 1924?


Berita kemenangan kaum kafir musyrikin

Nampaknya, umat Islam masih belum peka sepenuhnya dengan tarikh ini. Sepatutnya, apabila tibanya tarikh ni, ramailah yang update status pasal tarikh ni untuk memperingati tarikh kejatuhan Daulah Khilafah di Turki. Tapi orang lebih suka untuk update status mereka pasal superhero apa yang mereka akan jadi. Betapa berjaya orang-orang kafir mengalihkan pandangan umat Islam.

Banyak la jugak superhero yang terpilih. Batman ada, Superman ada, Captai America ada... Semuanya superhero yang dipropagandakan oleh Amerika untuk menunjukkan mereka adalah hero dan penyelamat dunia. Walhal, merekalah penghancur keamanaan dunia. Merekalah golongan yang bertanggungjawab memporak-porandakan dunia dengan ideologi kapitalis yang rosak.

Alih-alih, umat Islam hari ini melupakan kerosakan yang telah dibawa oleh mereka, lantas berkeinginan untuk menjadi superhero yang telah dipropagandakan. Memanglah mereka menggunakan application facebook tu secara suka-suka. Tapi suka-suka tulah yang mengalihkan pandangan umat Islam.



Akibatnya, tarikh keramat 3 Mac 1924 tidak dipedulikan. Bukan sahaja tak dipedulikan, malah mengangkat watak-watak superhero Amerika. Dengan terlalainya umat Islam, bersorak-sorailah para kafir musyrikin. Mereka berseronok melihat umat Islam tidak tahu dan tidak kenal apa itu Khilafah, tapi lebih kenal siapa itu Superman. Walhal, Khilafah-lah super power dunia yang memerintah dunia berlandaskan aqidah dan syariat Islam. Dan sewaktu pengumaman kejatuhan Khilafah Uthmaniyah, orang-orang kafir di negara-negara Barat meraikan kejayaan mereka yang dinanti-nantikan selama ratusan tahun!



Kejahilan umat Islam tentang tarikh 3 Mac 1924 menambah lagi kesuraman dan kegelapan dunia Islam. Setiap hari kes ada kes bunuh, setiap hari ada kes rogol, setiap hari ada kes kecurian, tapi umat Islam masih mencari-cari penyelesaian kepada kemelut ini. Walhal, jalan penyelesaian sudah lama disediakan oleh Allah SWT. Tapi disebabkan kejahilan umat, kita terkial-kial mencari jalan dan dalam masa yang sama menjadi mangsa kepada kebobrokan sistem rosak yang diterapkan oleh pemerintah sekular.



Tahukah kalian, apabila wafatnya Nabi Muhammad SAW, hal pengurusan jenazah Baginda SAW telah ditangguh buat seketika, kerana para sahabat ketika itu bertungkus-lumus untuk mencari pengganti (khalifah) Baginda SAW. Perkara ini adalah perkara yang 'extremely urgent', kerana segala hukum Allah wajib dilaksanakan. Tanpa seorang khalifah, hukum-hakam Allah tidak dapat diterapkan.

Ketiadaan khalifah yang dibenarkan menurut pandangan ulamak adalah hanya selama 3 hari 2 malam. Inilah yang berlaku pada zaman sahabat. Hati mereka gundah-gulana setelah ketiadaan seorang Nabi yang mengepalai negara. Setiap pintu rumah diketuk untuk menyeru umat untuk memilih seorang khalifah.

Tapi, sejak Negara Khilafah ditumbangkan pada 3 Mac 1924, sudah berapa kali 3 hari 2 malam? Dan berapa ramai umat Islam telah mati dalam keadaan tiada pembai'atan terhadap seorang khalifah?

Maksud hadis yang sohih:

Masa kenabian itu ada di tengah-tengah kalian, adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.
Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian (Khilafah ’ala minhaj an-nubuwwah) , adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya. Selanjutnya masa kerajaan yang menggigit (Mulkan ’Adhan), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.
Setelah itu, masa kerajaan yang diktator (Mulkan Jabariyyan), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.
Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian (Khilafah ’ala minhaj an-nubuwwah) . Kemudian beliau (Nabi) diam.” [HR Ahmad]

1. Zaman Kenabian
2. Zaman Khilafah ’ala minhaj an-nubuwwah -Khilafah di atas jalan kenabian (Khulafa’ Ar-Rasyidin)
3. Zaman Mulkan ‘Adhan (Khilafah Bani Umayyah- Khilafah Abbasiah- Khilafah Uthmaniah)
4. Zaman Mulkan Jabarian (sekarang)
5. Zaman Khilafah ’ala minhaj an-nubuwwah (selepas kejatuhan sistem pemerintahan sekarang)

Ayuh bangkit dan bergerak menegakkan semula Negara Khilafah!!!

No comments:

Post a Comment